Splitt i splitt
En splittbuss som blivit delad i två. Av vilken anledning är oklart. Hänger som prydnad intill en stor europaväg. Många har säkert passerat stannat och beundrat den.
En splittbuss som blivit delad i två. Av vilken anledning är oklart. Hänger som prydnad intill en stor europaväg. Många har säkert passerat stannat och beundrat den.
Förarplats i bubblan från 1950. Benknäckarhylla och cabluckor till handskfacken. Bilar av modell cabriolet utrustade med fler lås och luckor för att säkert kunna lämnad nercabbade.
En arbetskollega hade vid besök på loppis noterat en bortglömd vw som stod i vedboden. Det visade sig vara en blå 63 med en ägare sen 64. Året innan ägdes den av hans farbror. Bilen hade takräcke, dubbla skidställ, Ebersprächer och dragkrok. Rostig men värd att räddas från skamvrån i vedboden. Mycket dokumentation och delar … Läs mer
Det går framåt. Robin de Blanche på Rockpen.com har tagit fram en ny logga till hemsidan.
Bubbla -65 året då rutorna runt om blev större och framrutan aningen välvd. Denna med ny sänkframvagn och polerade Porsche Cookie Cutter’s fälgar. Är numera i nya goda händer. Men fälgarna var för fina för att sälja så dom ligger kvar i garaget.
Vw panelbuss (utan sidofönster) en av de första bussarna med hel framruta. Chassinr 218011812 tillverkad aug 67. Registrerad som 1968 års modell.
Ett ovanligt tillbehör till vw. Då som nu? Monteras framme på kofångaren. I de runda ringarna monterades vanligtvis signalhorn eller extraljus / dimljus. Tidigare suttit på en -55 bubbla.
Min första Karmann ghia. Renoverad och omlackad. Modellen introducerades 1955 och slutade tillverkas 1974. Volkswagens exklusivaste bil på den tiden.
Delar som räddats från en bil i dåligt skick med dåtidens syn. Tacksamt att finna dessa delarna idag för att komplettera bilar som renoveras.