Till förmån för renovering av andra bilar och platsbrist säljes denna nybesiktigade 1968 årsmodell panelbuss. Tillverkad Augusti 1967 vilket gör den till en av de tidigaste bussarna med hel framruta, sk. Bay Window.
Industrimotor 34hp såld
En bra industrimotor såld och levererad till Sundsvall. Kommer konverteras för bruk i en bubbla och förhoppningsvis leverera många krångelfria mil.
Samba 23w 1956
Plötsligt dök tillfället upp, att få äga en buss jag länge trott skulle förbli en dröm. Här på bild från logen den stod på. En Lyxbuss från 1956 även kallad Samba. Utrustad med 23 fönster och soltak. Högerstyrd. Inte helt komplett men flera saknade delar har redan hittats.
bubbla i delar 1963
En bubbla som var totalt utrostad i chassie & som ramlat ur registret. Den var för bra för att skrotas. Demonterades och gav flera andra bilar delar.
Gen T2 och T5
Två generationer vita skåpbussar från vw. Till min stora glädje fyller den senast köpta och äldsta bussen samma funktion som den nyare. Behåller den äldre, säljer den nyare.
Bubbla under inrasat tak
Tyvärr en bubbla som stått för länge. Taket har rasat ner över bilen. Finns dock många användbara delar kvar att rädda. Årsmodell 64-65.
Gamla dörrar till bubbla
Idag blev det en sväng med bussen för att kolla in några dörrar som blivit över. Helt rostfria, mycket fina. I dörrfacket låg en present från Volkswagen Sverige oanvänd i sin originalförpackning.
Volkswagen Typ2 1955
Ett objekt som var rensad på mycket när det köptes. Tanken var att söka de saknade delarna att återställa den med och därefter renovera. Några delar har kommit på plats. Dock är det många år bort innan renovering är möjlig varför denna nu skall få finna en ny ägare. Spekulanter kan höra av sig.
Leverans av motor
Mycket användbart med skåpbuss. Här ses levereras av motor nummer två. Enkelt med hjälp av (Buss)gods. Förena nytta med nöje.
1500 S räddningsbar
En Volkswagen Notchback 1500 S som står och håller -55 bussen sällskap i skogen. Rostig platta efter att ha stått länge i gräset. Klart räddningsbar.